ID: 53133
Advertentie ID: #53133 is toegevoegd aan uw verlanglijst.
Omschrijving
Mooi model van een Duitse schaal 1/35 Puma Pantserwagen. Het model is van het merk Italerie en is met de airbrush bewerkt. Ook het diorama waarop de Puma is van hoogwaardige kwaliteit en voorzien van een houten lijst met hout van ruim 100 jaar oud, wat het diorama een prachtige uitstraling geeft! Er zitten dan ook vele, vele, vele uren werk in het samenstellen van deze diorama. Graag dan ook bieden naar waarde. Ophalen is beter gezien de kwetsbaarheid van modelbouw.
De Sd.Kfz 234/2 (Sonderkraftfahrzeug 234 model 2) of de Sd.Kfz 234/2 Schwerer Panzerspähwagen is een Duits pantservoertuig uit de Tweede Wereldoorlog uit de dat door zijn snelheid en behendigheid ook onder de naam Puma bekendstond. De Puma is gebaseerd op de Sd.Kfz. 231 Schwerer Panzerspähwagen (8 rad) en werd ontwikkeld uit de Büssing-NAG Sd.Kfz. 232 die in 1936 verscheen. Vanaf 1940 begon men met het ontwerp van de Sd.Kfz. 234. De Sd.Kfz 234 kreeg net als zijn voorgangers acht wielen die allen aangedreven werden. Het chassis werd gebouwd door de Büssing-NAG in Leipzig-Wahren. De carrosserie werd geleverd door Deutsche Edelstahlwerke van Krefeld en de toren door Daimler-Benz. De Sd.Kfz 234 had een luchtgekoelde dieselmotor voor gebruik in Noord-Afrika en werd geleverd door Ringhoffer-Tatra-Werke AG van Nesseldorf. Er werd een order geplaatst voor 1500 voertuigen. Het voertuig was in productie van september 1943 tot september 1944. Uiteindelijk werden er maar zo\'n 100 stuks van gemaakt omdat de Sd. Kfz. 234/1 in dienst kwam. De eerste Puma\'s hadden een actieradius van zo\'n 600 kilometer, maar door de brandstoftanks te vergroten werd dit opgevoerd tot 1000 kilometer.
De Sd.Kfz 234/2 (Sonderkraftfahrzeug 234 model 2) of de Sd.Kfz 234/2 Schwerer Panzerspähwagen is een Duits pantservoertuig uit de Tweede Wereldoorlog uit de dat door zijn snelheid en behendigheid ook onder de naam Puma bekendstond. De Puma is gebaseerd op de Sd.Kfz. 231 Schwerer Panzerspähwagen (8 rad) en werd ontwikkeld uit de Büssing-NAG Sd.Kfz. 232 die in 1936 verscheen. Vanaf 1940 begon men met het ontwerp van de Sd.Kfz. 234. De Sd.Kfz 234 kreeg net als zijn voorgangers acht wielen die allen aangedreven werden. Het chassis werd gebouwd door de Büssing-NAG in Leipzig-Wahren. De carrosserie werd geleverd door Deutsche Edelstahlwerke van Krefeld en de toren door Daimler-Benz. De Sd.Kfz 234 had een luchtgekoelde dieselmotor voor gebruik in Noord-Afrika en werd geleverd door Ringhoffer-Tatra-Werke AG van Nesseldorf. Er werd een order geplaatst voor 1500 voertuigen. Het voertuig was in productie van september 1943 tot september 1944. Uiteindelijk werden er maar zo\'n 100 stuks van gemaakt omdat de Sd. Kfz. 234/1 in dienst kwam. De eerste Puma\'s hadden een actieradius van zo\'n 600 kilometer, maar door de brandstoftanks te vergroten werd dit opgevoerd tot 1000 kilometer.